“The highest function of education is to bring about an integrated individual who is capable of dealing with life as a whole.”
Krishnamurti
Mindfulness in de klas zorgt voor meer rust in de klas, meer focus bij de kinderen en helpt kinderen zichzelf te kennen en emoties beter te leren reguleren en hanteren. Zowel persoonlijke ontwikkeling als schoolresultaten varen hier wel bij.
BFC Mindfulness & Compassie gebruikt als basis voor het basisschoolcurriculum Mindfulness het programma van Mindful Schools, waarbij uit wordt gegaan van kortdurende oefeningen, die zorgen dat het hele body-mind-systeem een ‘pas op de plaats maakt’, automatische patronen doorbroken worden en contact met onszelf en anderen hersteld / versterkt wordt.
Na een kosteloos kennismakingsgesprek van een uur wordt een programma en offerte op maat gemaakt, zodat het mindfulnessprogramma goed past binnen de structuur en dynamiek van de school. Het programma dient zowel de kinderen als de leerkrachten.
Kernwoorden
kalmte – afstemming met jezelf en met anderen – innerlijke rust – (zelf)compassie – aandacht & concentratie – vriendelijkheid – sterken van cognitieve en emotionele vaardigheden